Voordelen gebruik e-mailmarketing

Man en vrouw werken samen achter een MacBook in een licht kantoor.

Wil jij jouw klanten op een persoonlijke manier benaderen? Denk dan eens aan e-mailmarketing. Naast zo’n gerichte communicatie kunnen wij nog meer redenen benoemen om deze manier van marketing in te zetten. Hieronder vind je de belangrijkste.

E-mailmarketing

Met e-mailmarketing stuur jij gerichte e-mails aan specifieke klant- en relatiegroepen. Deze mensen schrijven zich specifiek in voor jouw nieuwsbrief of laten hun e-mailadres achter bij het kopen van jouw product of dienst. Dit maakt het gemakkelijker om relevante informatie te delen met de juiste personen.

E-mailmarketing is een van de meest kosteneffectieve manieren om met klanten te communiceren. Zo zijn er veel talloze tools waarbij het beheren, verzenden en analyseren van e-mails gratis is. Daarbij kent deze digitale geen hoge kosten betreft drukwerk of porto.

Meetbare resultaten

Meten is weten. Voor e-mailmarketing geldt dat je prestaties van campagnes gemakkelijk kan meten. Zo zie jij bijvoorbeeld hoeveel e-mails zijn geopend, hoeveel clicks er waren en hoeveel conversies er zijn gegenereerd. Dit helpt je vervolgens bij het verbeteren van toekomstige campagnes.

Automatisering

Veel e-mailmarketingplatformen bieden de mogelijkheid om automatische e-mails te sturen, zoals een welkomstbericht na aanmelding of een herinnering voor een aankomende verjaardag. Dit bespaart tijd en maakt het gemakkelijker om regelmatig contact te houden met klanten of andere relaties.

Cross-selling

Combineer ook e-mailhandtekening eens met cross-selling. Zo biedt e-mailmarketing biedt de mogelijkheid om gerichte aanbiedingen te doen aan bestaande klanten. Hierdoor vergroot jij de kans op cross-selling.

Klanttevredenheid

Tot slot verhoog je de klanttevredenheid door regelmatig contacten te houden met klanten en/of relaties. Loyaliteit aan jouw bedrijf blijft zo op nummer 1.

Meer weten?

Kortom biedt e-mailmarketing jou de mogelijkheid om gericht en kosteneffectief te communiceren met jouw klanten en/of relacties, meetbare resultaten te verkrijgen, automatisering te gebruiken, cross-selling te bevorderen en de klanttevredenheid te verhogen.
Kunnen wij jou helpen met de inzet van e-mailmarketing? Onze content marketeers denken graag mee over opvallende e-mailcampagnes met de juiste call-to-actions. Neem eens vrijblijvend contact op.

Maak een afspraak