Social Media

Val op, ga het gesprek aan met je volgers en vergroot je naamsbekendheid en verkoop. Bereik jouw doelgroep met de slimme inzet van social media.

Gratis adviesgesprek
Telefoon met Instagram app aan het openen met iconen die uit de telefoon spatten
Jordi en Iris achter PC

Social media slim inzetten

Social media is niet meer weg te denken uit je marketingstrategie. De mogelijkheden zijn groot: je kunt informeren, entertainen, amuseren en dat allemaal in de vorm van foto, video, tekst en animatie. Juist daarom is een duidelijke strategie geen luxe, maar pure noodzaak. Want lukraak wat posten kost veel energie en levert niet altijd wat op. Onze contentmarketeers helpen je met een heldere contentstrategie, planning en gaan aan de slag met creatie. Zodat je consistent zichtbaar bent, structureel groeit en in contact komt met de juiste doelgroep.

Dit levert het je op

Wij passen altijd een multichannelstrategie toe. Jouw merk is waar nodig op meerdere kanalen actief. Of het nu Instagram, TikTok, Facebook, LinkedIn of YouTube is: wij zoeken jouw doelgroep en creëren content die daarbij past. Dat levert namelijk het volgende op:

  • Merkbekendheid: laat je merk meer opvallen, buiten je eigen netwerk
  • Meer verkeer naar je website: en dus meer kans op klanten die wél converteren
  • Meer betrokkenheid: likes, reacties én gesprekken die ergens over gaan
  • Meer klanten: je socials worden een verlengstuk van je salesteam
  • Vinden en binden van potentiële medewerkers: employer branding kan niet zonder social media
  • Tijdsbesparing: wij doen het denk-, schrijf- en plaatswerk. Jij geeft ons een ‘go’

De belangrijke onderdelen van social media marketing

Wat maakt jouw merk uniek? Wat wil je uitstralen? En vooral: wat triggert je doelgroep? Met het 3H-model bouwen we een slimme mix van content: Hero (valt op), Hub (bouwt band op), Hygiëne (geeft waarde). Zo zijn we relevant in elk stadium van de klantreis. Het moment dat jouw doelgroep voor het eerst kennis maakt tot aan het moment dat zij met je in gesprek gaan of zich laat informeren.

Vanuit de strategie maken we een contentkalender op. Ook jij hebt inzicht in deze online kalender. Je weet precies wat, wanneer en waarom iets geplaatst wordt. Dat zorgt voor rust en efficiëntie. Tegelijkertijd is de contentkalender flexibel. Heb je tussendoor iets actueels? Dan passen we het gewoon aan.

Bij content creatie hoor het schrijven van informerende blogs en pakkende captions, goede fotografie, interessante video’s en animaties. Jouw content team regelt alles voor je. Lever je zelf iets aan? Ook daarmee gaan we aan de slag. Iedere contentmarketeer leert jouw bedrijf zo goed kennen, zodat we de tone of voice van jouw bedrijf exact begrijpen.

Soms moet je jouw berichten een duwtje geven. Met betaalde campagnes (socialmedia-advertising) bereiken we gericht jouw doelgroep. Met creatieve advertenties zorgen we dat jouw doelgroep direct in contact komt met jouw merk. Meer views, meer verkeer naar jouw website en nieuwe leads. Een mix van organische en betaalde content is de ideale combi.

Meten is weten. Want leuke content is prettig, maar het moet ook werken. Dus monitoren we alles aan de hand van een dashboard en gestelde KPI’s. Welke posts doen het goed? Welke minder? Dat nemen we mee in ons advies. In de dashboards houden we maandelijks de groei in de gaten. We blijven optimaliseren en bijsturen. Meer bereik, meer volgers en meer leads. Daar doen we het voor!

Ontdek wat wij voor anderen hebben gedaan

Van strategie tot uitvoering: we helpen merken groeien met sterke content, design en marketing. Benieuwd hoe we dat aanpakken?

Cases bekijken

Bereik jouw doelgroep direct via social media. Maak een afspraak!

Afspraak maken