Marketing dashboards

Wil je meer grip op je marketingwerkzaamheden? Met een marketingdashboard zie je in één oogopslag wat werkt, wat beter kan en waar je doelgroep echt op aanslaat. Geen onderbuikgevoel, maar datagedreven contentmarketing die je kunt verantwoorden naar ieder teamlid.

Gratis adviesgesprek
Contact opnemen Frescon Online Branding
Man presenteert LinkedIn-resultaten op een scherm.

Datagedreven contentmarketing

Marketing werkt het best als je keuzes maakt op basis van feiten, in plaats van op onderbuikgevoel. Datagedreven marketing geeft je grip op je keuzes. Zo weet je of je campagnes de juiste doelgroep bereiken, waar je moet bijsturen en waar je al goed op koers ligt.

Doordat we data vergaren, begrijpen en analyseren weten we beter wat je doelgroep interesseert en nodig heeft. Daar maken we dan weer een verfijnde contentstrategie en gerichte marketingcampagnes van.

Realtime dashboards

Data is er in overvloed, maar niet iedere grafiek of ieder cijfer is relevant voor jouw verhaal. Daarom kijken we gericht naar relevante data en verzamelen we die in een overzichtelijk realtime dashboard. Zo is de data ook goed te interpreteren. We verzamelen onder andere socialmediadata, websiteverkeer, klantgedrag en doelgroepsgegevens.

We verzamelen onder andere data met:

  • Google Analytics: webverkeer en gebruikersgedrag.
  • Leadinfo: handig voor B2B, laat zien welke bedrijven je website bezoeken.
  • Socialmediastatistieken: van (betaald) bereik tot betrokkenheid.

Alle data in een overzicht is prettig, maar er moet ook wat mee gebeuren. We testen campagnes, doen A/B-tests, analyseren organische content en houden de resultaten wekelijks bij. Zo weten we wat wel en wat minder goed werkt. Op die manier kunnen we optimaliseren en bijsturen. Vervolgens gaan we maandelijks met elkaar om tafel en bespreken we de cijfers. We nemen de marketingrapportage door, bespreken behaalde KPI’s en de kwaliteit van de data.

Laptop met Swydo dashboard vol KPI’s en website-statistieken.

Voordeel van data gedreven contentmarketing

  • Keuzes gebaseerd op feiten: creëer content op basis van datagedreven inzichten in plaats van op vermoedens of aannames.
  • Leer je doelgroep beter kennen: begrijp je doelgroep en stem content precies af op hun behoeften en interesses.
  • Retargeting: bereik je doelgroep opnieuw op basis van degene die daadwerkelijk interesse hebben getoond in je content.
  • Flexibel en actueel: data verandert continu, maar is gelukkig wel altijd inzichtelijk. Door bij te sturen op basis van actuele data, past je marketingstrategie bij het actuele gedrag van je doelgroep.
  • Informatievoorziening: je beschikt altijd over actuele data die je direct op het scherm kunt tonen tijdens de MT-vergadering.

Start met datagedreven contentmarketing

Benieuwd hoe dashboards en data-analyses jou gaan helpen? Maak een afspraak met Job! Hij vertelt je graag meer.

Maak een afspraak
Job Nederlof
  • Wasco logo
  • Gasunie logo
  • Woodwing logo
  • De Kabath Vastgoedbeheer logo
  • Logo Van Manen Keukens

Ontdek wat wij voor anderen hebben gedaan

Van strategie tot uitvoering: we helpen merken groeien met sterke content, design en marketing. Benieuwd hoe we dat aanpakken?

Cases bekijken