Hoe de irritatie van een missend puzzelstukje kan leiden tot nieuwe klanten
14:15 de telefoon gaat… Frescon, wij hebben jullie creatieve marketingkennis nodig! Wij willen deze zomer 150 prospects op een ludieke manier bereiken en met hen allemaal om tafel komen Met deze oproep kwam technisch uitzendbureau Flexurity. Met deze oproep kwam technisch uitzendbureau Flexurity. Na wat sparren, werd de opdracht en het doel ons snel duidelijk: bedenk een ludiek salespresentje die Flexurity kan weggeven aan speciaal geselecteerde prospects. Dit moet leiden tot verschillende kennismakingsgesprekken met de wens nieuwe klanten aan hun merk te binden.
Brainstorm: een hele puzzel
Onze handen jeukten om aan de slag te gaan. Voor ons de hoogste tijd om te gaan brainstormen. Want, hoe val je op bij directeuren en projectleiders in de bouw en techniek? En nog belangrijker: hoe voorkomen we dat het ludieke presentje eindigt in de vuilnisbak? Daarom lieten wij onze creatieve breinen de vrije loop… Geloof ons, dat was een hele puzzel!
Eureka, toen hadden we het! We gaan puzzels weggeven (Puuzels of puzzels, you decide). Ieder contactpersoon van de prospect ontvangt een puzzel met daarop een gepersonaliseerd logo van zijn of haar bedrijf gedrukt. De directeur of projectleider mag zo weer even heerlijk terug naar zijn kindertijd: tussen de chaos van puzzelstukjes het plaatje weer compleet krijgen. Al dat harde werk wordt vervolgens beloond met een gepersonaliseerde bedrijfspuzzel.
De irritatie van het ontbrekende stukje 🧩
Om echt top of mind te blijven bij de doelgroep was meer nodig dan alleen een puzzel. Want een salespresentje met gepersonaliseerd logo is een gevalletje ‘13 in een dozijn’. Hoe val je de dan wel op? We zochten de grootste ergernis in puzzelland op: een incomplete puzzel. Flexurity hield daarom van iedere prospect het laatste puzzelstukje achter. Want wie wil er nu een onvolledige puzzel? Precies, niemand. Om die irritatie op te lossen, moet men wel contact opnemen met Flexurity. Want alleen zo wordt de puzzel weer compleet.
De puzzel én het personeelsbestand weer compleet
Een tekort aan personeel is voor veel bedrijven net zo vervelend als dat ene missende puzzelstukje. Deze irritatie en de behoefte aan een oplossing werd dan ook de leidraad voor deze campagne. Flexurity zorgt niet alleen voor een complete puzzel. Flexurity is ook de oplossing om het personeelsbestand weer compleet te maken.
Lovende reacties en succesvolle afspraken
De puzzel (-1 stukje) werd, in combinatie met een door ons verzorgde flyer, landingpage en ondersteunende video, als pakketje door de consultants van Flexurity per bedrijf opgestuurd. Met als gevolg: veel lovende reacties. Men was niet alleen blij met een puzzel van zijn of haar eigen bedrijf, maar verheugde zich net zo veel op het feit dat het laatste stukje kon worden teruggebracht. En Flexurity? Die heeft met 20 potentiële opdrachtgevers een fysieke afspraak staan. Ook heeft het binnen een mum van tijd al 2 klanten opgeleverd.
“Het heeft ons al veel succes, goede contactmomenten en afspraken opgeleverd. Dankzij jullie bedachte campagne gaan er voor ons veel nieuwe deuren open."
Floris Bosch, consultant bij Flexurity.
-
Drukwerk
Val op in de handen van jouw doelgroep. Met promotiemateriaal en drukwerk laat jij offline een blijvende indruk achter. Of het nu gaat om promotiemateriaal, beursstands of relatiegeschenken: wij zorgen voor een consistente merkbeleving.
-
Content creatie
Bij content creatie hoor het schrijven van informerende blogs en pakkende captions, goede fotografie, interessante video’s en animaties. Informatie die je deelt moet opvallen en raken. Dit alles regelen we voor jou. Onze Content Marketeers leren jouw bedrijf zo goed mogelijk kennen, zodat we de tone of voice van jouw bedrijf exact begrijpen.
-
Video
Beelden zeggen meer dan duizend woorden. Leg daarom jouw verhaal, product of dienst vast met een video en laat je doelgroep verbazen. Want een goed verhaal verdient het om gezien te worden.