Inzet Display-advertenties
Digitale display-advertenties zijn grafische advertenties op internet websites, apps of sociale media via banners of andere advertentie-indelingen die zijn gemaakt van tekst, afbeeldingen, animaties, video en audio. Het belangrijkste doel van display-advertenties is het leveren van algemene advertenties en merkboodschappen aan websitebezoekers.
Display-ads zijn al een tijdje populair in de digitale wereld en zijn niet meer weg te denken. Tegenwoordig zijn steeds meer mensen online, dus ook jouw doelgroep. Het voordeel van de advertenties is dat Google de advertentie zeer nauwkeurig kan targeten op jouw beoogde doelgroep. Zo krijgt niet jan en alleman jouw advertentie te zien, maar komt deze alleen terecht bij de mensen die relevant zijn voor jouw business.
Dynamische Google Ads
Naast de nauwkeurige targeting kunnen display-ads ook naar eigen wens worden opgemaakt. Het voordeel hierbij is dat je in jouw design dus de totale vrijheid hebt hoe jij jouw call-to-action wil opmaken. Daarnaast zijn de advertenties klikbaar en kan je de gebruiker leiden naar de gewenste bestemming, zoals een landingspagina waar jij jouw beoogde doelgroep meer wil vertellen over jouw product of dienst. In het design is het dan slim om gebruik te maken van zichtbare buttons die de call-to-action verhogen.
Nog ander voordeel is de verschillende formaten die je kan opmaken. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor de langwerpige display banner die bovenaan de pagina wordt getoond, maar kan je ook gaan voor de wat kleinere vierkante banner aan de zijkant. Deze banners kan je ook laten verschillen in design om een andere boodschap per display formaat over te brengen. Het verschil in het formaat zorgt er ook voor dat de display-ads meer opgaan in het totaal design van de website waarin het wordt getoond, waardoor de ad minder snel als storend kan worden ervaren.