Meet Leanne
Mijn naam is Leanne Ros, 22 jaar. Vanaf september loop ik stage bij Frescon Online Branding. Mijn interesse Als kind was ik al in de weer met een camera, of dat nou op vakantie was of gewoon thuis. Ik heb altijd al een passie…
Read MoreWist je dat er in Nederland meer dan 2 miljoen websites geregistreerd zijn? Hoe weet jouw doelgroep precies jouw website te vinden tussen al die andere websites? Wij helpen je graag om jouw vindbaarheid op het internet te verbeteren. Zo zetten wij onder andere Google Ads campagnes in om je doel te bereiken.
Met Google Ads kan de vindbaarheid in Google goed en snel worden vergroot. Zo kunnen we met Google Ads zorgen voor meer bezoekers op je website, een hogere plaats in google. Met een Google Ads campagne wordt er heel gericht geadverteerd. We maken een gerichte zoektermen analyse, zodat je gevonden wordt door jouw (potentiële) klanten.
Daarnaast richtten we de campagne in en houden we de statistieken bij. Waar nodig passen wij de campagnes aan om te zorgen dat er optimaal gebruik kan worden gemaakt van Google Ads. Dit alles om de vindbaarheid, leads en verkopen van jouw website te verhogen.
Digitale display-advertenties zijn grafische advertenties op internet websites, apps of sociale media via banners of andere advertentie-indelingen die zijn gemaakt van tekst, afbeeldingen, animaties, video en audio. Het belangrijkste doel van display-advertenties is het leveren van algemene advertenties en merkboodschappen aan websitebezoekers.
Display-ads zijn al een tijdje populair in de digitale wereld en zijn niet meer weg te denken. Tegenwoordig zijn steeds meer mensen online, dus ook jouw doelgroep. Het voordeel van de advertenties is dat Google de advertentie zeer nauwkeurig kan targeten op jouw beoogde doelgroep. Zo krijgt niet jan en alleman jouw advertentie te zien, maar komt deze alleen terecht bij de mensen die relevant zijn voor jouw business.
Dynamische Google Ads
Naast de nauwkeurige targeting kunnen display-ads ook naar eigen wens worden opgemaakt. Het voordeel hierbij is dat je in jouw design dus de totale vrijheid hebt hoe jij jouw call-to-action wil opmaken. Daarnaast zijn de advertenties klikbaar en kan je de gebruiker leiden naar de gewenste bestemming, zoals een landingspagina waar jij jouw beoogde doelgroep meer wil vertellen over jouw product of dienst. In het design is het dan slim om gebruik te maken van zichtbare buttons die de call-to-action verhogen.
Nog ander voordeel is de verschillende formaten die je kan opmaken. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor de langwerpige display banner die bovenaan de pagina wordt getoond, maar kan je ook gaan voor de wat kleinere vierkante banner aan de zijkant. Deze banners kan je ook laten verschillen in design om een andere boodschap per display formaat over te brengen. Het verschil in het formaat zorgt er ook voor dat de display-ads meer opgaan in het totaal design van de website waarin het wordt getoond, waardoor de ad minder snel als storend kan worden ervaren.
Porsche Centrum Twente
Om meer websitebezoekers voor de actuele voorraadpagina te genereren zetten wij voor Porsche Centrum Twente display ads in. We targeten de campagne o.b.v. ‘in-market’ kenmerken. Dit zijn mensen die actief op zoek zijn naar een bepaald product, in dit geval Porsche. De kans is groot dat zij één van de banners op de site zien. Afhankelijk van het apparaat dat zij gebruiken (telefoon, iPad, laptop of desktop), zien zij verschillende bewegende banners. Als je op een banner klikt dan ga je automatisch naar de voorraadpagina. Google bepaald, onder andere door je gekozen doelgroep, zelf op welke websites de advertenties vertoond worden. Uiteraard kun je dit wel sturen door aan te geven wat het ‘onderwerp’ van de website moet zijn. Daarnaast kun je door middel van uitsluitingen zelf aangeven op welke sites je in ieder geval niet vertoond wil worden.
Daarnaast zijn voor de Porsche dealer in Enter ook videocampagnes actief. Zo zien autoliefhebbers, bijvoorbeeld voorafgaand aan een testrit-video, een korte video-advertentie van Porsche Centrum Twente. Dit geldt zowel voor video’s via YouTube als voor video’s van auto websites. Met CTR scores van 10% en 25% procent presteren de campagnes goed en zorgen ze voor extra traffic naar de voorraadpagina.
Hulp nodig bij het opstellen van display-ads?
Geïnteresseerd in het gebruik van display-ads, maar lijkt het je te veel werk? Geen zorgen, wij helpen je graag. Naast het technische stuk, verzorgen wij het gehele design en bespreken we uiteraard welke inhoudelijke punten terug moeten komen in de advertentie en zorgen wij er voor dat de display ads ook ‘live’ gaan.
Wil jij meer informatie? Neem dan contact met ons op via info@frescon.nl of bel naar 0570 – 234 722.
Mijn naam is Leanne Ros, 22 jaar. Vanaf september loop ik stage bij Frescon Online Branding. Mijn interesse Als kind was ik al in de weer met een camera, of dat nou op vakantie was of gewoon thuis. Ik heb altijd al een passie…
Read MoreDe vakantieperiode staat voor de deur: een tijd van zon, zee, en… sollicitaties? Ja, je leest het goed. Terwijl sommigen denken dat werven tijdens de vakantieperiode een verspilling van tijd en middelen is, durven wij het tegenovergestelde te beweren. Benieuwd waarom? Lees snel verder…
Read More