Employer branding

EMPLOYER BRANDING

Talent is nauwelijks te vinden en vacatures blijven onbeantwoord. Komt dit jou bekend voor? Je bent niet de enige! In de huidige arbeidsmarkt is meer vraag naar werknemers dan aanbod. Recruiters en werkgevers gaan op jacht naar kandidaten en plukken soms de geschikte werknemer voor jouw neus weg. Daar zit jij natuurlijk niet op te wachten. Daarom moet jij ervoor zorgen dat jouw bedrijf boven al die andere bedrijven uitspringt. En om dát te bereiken, zal je moeten werken aan de Employer Branding van jouw organisatie.

DSC00609

Wat is employer branding?

Wat is employer branding precies? Employer branding (ook wel ‘werkgeversmerk’ genoemd) is dat wat jouw organisatie interessant en onderscheidend maakt voor potentiële kandidaten en opdrachtgevers. Simpeler gezegd werk jij aan het bouwen van een sterk werkgeversmerk. En wij draaien er niet omheen. Daarvoor heb je een lange adem nodig. Om écht resultaat te zien, heb je toch al zo’n 1 tot 3 jaar nodig. Maar gelukkig kunnen wij jou daar wel bij helpen. Door middel van een uitgebreid onderzoek zetten wij een crossmediale campagne in om jouw werkgeversmerk naar een hoger niveau te tillen.

Onderzoek naar de doelgroep

Voordat wij aan de slag gaan met wervende campagnes, doen wij eerst een doelgroeponderzoek. Zo ondervragen wij jouw huidige medewerkers. Zij kunnen immers het beste de werksfeer beschrijven. Daarnaast doen wij concurrentieonderzoek. Hoe profileren zij zich in de markt en wat doen zij aan Employer Branding? Deze puzzelstukjes komen samen tot een structurele strategie. En dan gaan wij aan de slag!

P1650551

Recruitmentmarketing

Tijd voor actie. Want met alleen een strategie kom je er niet. Nadat de strategie bepaald is, zetten wij een wervende campagne op voor jouw organisatie. Wij zetten meerdere tactieken in om talent te vinden en te werven totdat kandidaten solliciteren. Zo hebben wij al meerdere werkgeversmerken versterkt door middel van vacaturevideo’s, leadformulieren, medewerker testimonials en knallende vacatureteksten.

Vacatureteksten die scoren

Een wervende vacaturetekst schrijven is nog niet zo makkelijk. Hoe zorg je ervoor dat een kandidaat niet afhaakt? Wat maakt een vacaturetekst wervend? Daar helpen wij jou bij door het (her)schrijven van vacatureteksten. Daarnaast kunnen wij ook een compleet op maat gemaakte workshop Vacatureschrijven aanbieden voor jouw HR

P1650694

Vacaturevideo

Weet je dat 60% van de mensen liever een video kijkt dan een tekst leest? Daarom is een vacaturevideo misschien wel dé manier om jouw potentiele medewerkers echt een kijkje in jouw organisatie te geven. Samen kijken wij naar welke boodschap jij precies wil overbrengen. Wat moet er centraal staan: de functie, de bedrijfscultuur of het team? De video zetten wij in op de bijvoorbeeld Werken bij-pagina en wordt gedeeld op social media. Voor de beste resultaten adverteren wij de video bij de juiste doelgroep. Zo zorgen wij ervoor dat jouw organisatie eruit springt op beeld en het aantal sollicitaties wordt verhoogd.

Leadformulieren

Facebook en LinkedIn bieden de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier leads te genereren door middel van leadformulieren. De kandidaat hoeft bij interesse in de functie alleen nog maar enkele gegevens in te vullen. Dan ben jij aan zet om contact op te nemen met die kandidaat. Jij kunt in geuren en kleuren vertellen over jouw bedrijf en de functie. Wij adverteren verder de campagnes op de juiste doelgroep, monitoren de leads en optimaliseren waar nodig.

P1650709

Medewerkers aan het woord

Wie zijn de echte ambassadeurs van jouw werkplek? Juist, jouw eigen medewerkers. Hun mening is authentiek. Dat zorgt weer voor meer vertrouwen tussen een potentiële kandidaat en jouw merk. Wij interviewen graag één of meerdere medewerkers. Hun enthousiaste woorden toveren wij om tot een vlot artikel. Zo’n artikel kan jij publiceren op de Werken bij-of nieuwspagina en via alle sociale mediakanalen. Zo ervaart iedere kandidaat door de ogen van een medewerker hoe het is om voor jouw bedrijf te werken.

Samen naar een beter werkgeversmerk?

In de huidige arbeidsmarkt is het neerzetten van een sterk werkgeversmerk belangrijker dan ooit. Wil jij daarom een onweerstaanbare indruk achter laten bij jouw potentiële collega’s? Boek dan snel een kennismakingsgesprek! En laat één van onze experts jou helpen.

RELEVANT NIEUWS

medewerker kijk naar leadbot op de website

Zet jouw website bezoekers om in leads

Zet jouw website bezoekers om in leads met Leadbot Loop je als ondernemer tegen de uitdaging aan om efficiënt en persoonlijk in contact te komen met je websitebezoekers zonder dat dit veel tijd en menselijke interactie vereist? Lees verder en ontdek hoe Leadbot de oplossing…

Read More
persoon achter computer bezig met linkedin advertenties

Thought leadership advertenties op LinkedIn, zo werkt het.

Thought leadership advertenties op LinkedIn Vanaf heden kan je thought leadership-advertenties gebruiken om de content van jouw collega’s, zoals de directeur of een verkoper, betaald te promoten op LinkedIn in plaats van alleen op jouw bedrijfspagina. Het grote voordeel hiervan is dat je in staat…

Read More