Hoe bereik je snel potentiële werknemers die perfect passen bij jouw vacature? Overweeg dan eens Meta Advertising. Met doeltreffende content trek je de juiste kandidaten aan. Aantrekkelijke afbeeldingen, slimme Meta Advertising en vooraf gestelde KPI’s vormen de perfecte mix voor jouw succes. We nemen je mee in het succesverhaal van MOResult, een recruitmentadviseur. Samen met Frescon zette MOResult een succesvolle campagne op voor de werving van datamonteurs. In anderhalve maand tijd zorgde deze strategie voor 37 potentiële werknemers.
Meta Advertising
Laten we eerst bij het begin beginnen. Wat is precies Meta Advertising? Meta is het techbedrijf achter onder andere Facebook en Instagram. Op beide sociale mediakanalen komen dagelijks nog miljoenen mensen. In Nederland kent Instagram 5 miljoen dagelijkse gebruikers en Facebook 6,6 miljoen (NewCom Research, 2024). Grote kans dus dat jouw potentiële kandidaten daar tussen zitten!
Om de juiste kandidaten te vinden, gebruiken wij Meta Advertising: het betaald adverteren via Facebook en Instagram. Voor een juiste match tussen een potentiële kandidaat en jouw vacature, moeten wij een aantal zaken eerst goed weten. Welke opleiding(en) moeten zij hebben afgerond? Wat is het zoekgebied? Welke interesses hebben zij en wat zijn de benodigde vaardigheden? Dit zijn vragen waarmee we gelijk een goede selectie kunnen maken binnen het adverteren, zodat we niet zomaar met hagel schieten.
Een employer branding of vacaturefunnel
Niet iedereen solliciteert meteen na het zien van een online advertentie. Daarom werkten Frescon en MOResult samen aan een online strategie in meerdere fases voor blijvende zichtbaarheid:
- KPI’s opstellen: vier potentiële kandidaten vinden
- Meta-advertenties instellen
- Leadformulieren laten draaien
- Communicatie en optimalisatie voor de final push
Dankzij deze meerlaagse aanpak vonden wij uiteindelijk 37 sollicitanten voor de vacature Datamonteur van de klant van MOResult. We nemen je stap voor stap mee in deze aanpak. Ten eerste spraken wij met MOResult een KPI af: wanneer is de socialmediacampagne een succes? Hun antwoord: vier potentiële kandidaten op gesprek. Vervolgens konden wij de Meta-advertentie instellen, met de eisen van de te vinden kandidaten. Weet je het nog? Vaardigheden, zoekgebied, opleidingen, bijvoorbeeld.
Leadgeneratie
Om snel en efficiënt kandidaten te vinden, gebruikten wij leadgeneratie. Leadgeneratie is een vorm van Meta Advertising, waarmee wij via een online formulier contactgegevens van potentiële kandidaten verzamelen. Door het effectief inzetten van leadgeneratie bouw je een pipeline van waardevolle contacten die kunnen uitgroeien tot loyale klanten of nieuwe collega’s.
Meten = weten
Een campagne zonder inzicht in de resultaten? Daar kunnen wij niets mee. Daarom stellen onze contentmarketeers altijd conversies in. Zo konden wij exact bijhouden hoeveel mensen er klikten en solliciteerden aan de hand van de campagne. In combinatie met tussentijdse gesprekken met MOResult en optimalisatie hadden wij een goed beeld van het campagnesucces.
Klaar om jouw professionals te vinden?
Onze strategie leverde maar liefst 37 sollicitanten op, direct via het leadformulier. MOResult, als recruitmentadviseur, werkte samen met Frescon om een impactvolle socialmediacampagne te realiseren voor hun klant. Wil jij net als MOResult jouw klanten of jouw eigen organisatie helpen de juiste kandidaten te bereiken? Laat ons je helpen! Met onze expertise op het gebied van functieprofielen, retargeting, beeld en video zorgen wij ervoor dat jouw vacaturecampagnes precies de juiste professionals aantrekken. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we samen jouw ideale sollicitanten kunnen vinden!
0 Comments