Linkedin-advertising

Hoe bereik je precies de kandidaten, perfect passend bij jouw vacature? LinkedIn-advertising is het geheime wapen. Met aantrekkelijke afbeeldingen en slimme retargeting (LinkedIn Ads) trek je de juiste kandidaten. We nemen je mee in het succesverhaal van SW Vastgoedverbetering. In een jaar tijd zorgde onze strategie voor ruim 55 sollicitaties.

Ken de functie

First things first: voor het vinden van de juiste mensen, moet je jouw doelgroep door en door kennen. Welke opleidingen hebben zij afgerond? Welke functietitels dragen ze met trots op LinkedIn? En, niet onbelangrijk, welke vaardigheden heeft jouw doelgroep? Door nauw contact met en inhouse momenten bij opdrachtgever SW Vastgoedverbetering, leerden wij al snel de doelgroep te doorgronden.

Een marketing funnel

Niet iedereen solliciteert meteen, na het zien van eerste online advertentie. Daarom werkten wij met SW aan een online marketing funnel in drie fases, voor een blijvende zichtbaarheid:

1. Merkbekendheid opbouwen
2. Vacatures promoten
3. Retargeting voor de final push

Dankzij de meerlaagse aanpak nemen wij potentiële kandidaten stapsgewijs mee in het proces: van het eerste moment dat zij SW Vastgoedverbetering ontdekken via de LinkedIn-tijdlijn, tot het punt waarop zij daadwerkelijk solliciteren.

Video voor meer merkbekendheid

En wat maakt een bedrijf dan aantrekkelijk? Juist, verhalen van echte mensen. Dus filmden wij het UTA-personeel (uitvoerend, technisch en administratief) voor een werken-bij video. Het personeel deelde de voordelen van hun werk en waarom SW nu zo’n leuke werkgever is. De opgeleverde video werd ingezet om meer algemene merkbekendheid te creëren voor SW Vastgoedverbetering. Stap één van onze funnel was een feit.

Afbeeldingen zorgen voor kliks

Wist je dat vervolgens afbeeldingen in LinkedIncampagnes een van de grootste drivers zijn voor kliks? Video is dus een goede eerste stap. Om mensen daadwerkelijk naar je website te leiden, is een afbeeldingscampagne meer efficiënt. Gelukkig beschikt SW Vastgoedverbetering over een grote beeldbank (fotomateriaal). Het bedrijf hecht namelijk veel waarde aan zichtbaarheid. SW schakelt regelmatig Frescon in voor professionele fotografie. Zo konden wij diverse afbeeldingen gebruiken per campagne. Extra tip: wist je dat het gebruik van vijf afbeeldingen per social media advertentie je CTR (doorklikratio) aanzienlijk kan verhogen? Dus zo’n beeldbank is heel belangrijk!

Retargets

Een klik betekent nog geen sollicitatie. Vaak hebben mensen een tweede impuls nodig om daadwerkelijk over te gaan tot actie. Hier komt retargeting* om de hoek kijken. Voor SW creëerden wij specifieke LinkedIn-advertenties voor mensen die al eens interesse hadden getoond in de vacature, maar nog geen actie ondernamen. Op deze manier werd de beoogde doelgroep op verschillende manieren getriggerd om te solliciteren bij SW Vastgoedverbetering.

*Retargeting betekent dat je LinkedIn-advertenties opnieuw richt op mensen die al eerder interactie hebben gehad met je merk. Denk aan het bezoeken van je profiel, klikken op een advertenties. Dit om hen aan te moedigen om een volgende stap te zetten.

Meten = weten

Een campagne zonder inzicht in de resultaten? Daar kunnen wij niets mee. Daarom stellen onze content marketeers altijd conversies in. Zo konden wij exact bijhouden hoeveel mensen er klikten en solliciteerden aan de hand van de campagnes. In combinatie met de realistische data en gesprekken met de SW-recruiters hadden wij een goed beeld van het campagne succes.

Inzichten van de experts

Wij zijn ook eerlijk: wij weten heel veel, maar niet alles. Daarom zaten wij regelmatig met een directe LinkedIn-accountmanager. Met een online meeting kregen wij directe exclusieve informatie, inzichten in nieuwe advertentietools en tips rechtstreeks van de bron. Deze samenwerking zorgt niet alleen voor verbeterde LinkedIn-campagnes. Zo blijven wij zelf ook vooroplopen.

Het succes

In een jaar tijd zorgde onze strategie voor maar liefst 55 sollicitaties direct via het sollicitatieformulier van SW Vastgoedverbetering. Daarnaast zijn er ook ongemeten conversies via telefoon of mail. De intensieve inzet van social media-content zorgde voor maar liefst 28,7% van al het websiteverkeer van SW Vastgoedverbetering.

Klaar om jouw professionals te vinden?

Wil jij net als SW Vastgoedverbetering de juiste kandidaten bereiken met een impactvolle LinkedIn-campagne? Laat ons je helpen! Met onze expertise op het gebied van functieprofielen, retargeting, beeld en video, zorgen wij dat jouw vacaturecampagnes precies de juiste professionals aantrekken. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we samen jouw ideale sollicitanten vinden!

0 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *