salespresentje puzzelactie Flexurity

Succesverhaal: hoe de irritatie van een missend puzzelstukje kan leiden tot nieuwe klanten


14:15 de telefoon gaat…
Frescon, we hebben jullie creatieve marketingkennis nodig! Wij willen deze zomer 150 prospects op een ludieke manier bereiken en het liefst met hen allemaal om tafel komen. Met deze oproep kwam technisch uitzendbureau Flexurity. Na wat sparren, werd de opdracht en het doel ons snel duidelijk: bedenk een ludiek salespresentje die Flexurity kan weggeven aan al hun prospects. Dit moet leiden tot verschillende kennismakingsgesprekken in de hoop nieuwe klanten aan hun merk te binden.

 

Brainstorm: een hele puzzel

Onze handen jeukten om aan de slag te gaan. Dus voor ons hoogste tijd om te gaan brainstormen. Want, hoe val je op bij directeuren en projectleiders in de bouw en techniek? En nog belangrijker: hoe voorkomen we dat het ludieke presentje eindigt in de vuilnisbak? Daarom lieten wij onze creatieve breinen de vrije loop… Geloof ons, dat was een hele puzzel!

 

PUZZEL!

Eureka, toen hadden we het! We gaan puzzels weggeven (Puuzels of puzzels, you decide). Ieder contactpersoon van de prospect ontvangt een puzzel met daarop een gepersonaliseerd logo van zijn of haar bedrijf gedrukt. De directeur of projectleider mag zo weer even heerlijk terug naar zijn kindertijd: tussen de chaos van puzzelstukjes het plaatje weer compleet krijgen. Al dat harde werk wordt vervolgens beloond met een gepersonaliseerde bedrijfspuzzel.

 

De irritatie van het ontbrekende stukje 🧩

Om echt top of mind te blijven bij de doelgroep was meer nodig dan alleen een puzzel. Want een salespresentje met gepersonaliseerd logo is een gevalletje ‘13 in een dozijn’. Hoe val je de dan wel op? We zochten de grootste ergernis in puzzelland op: een incomplete puzzel. Flexurity hield daarom van iedere prospect het laatste puzzelstukje achter. Want wie wil er nu een onvolledige puzzel? Precies, niemand. Om die irritatie op te lossen, moet men wel contact opnemen met Flexurity. Want alleen zo wordt de puzzel weer compleet.

 

De puzzel én het personeelsbestand weer compleet

Een tekort aan personeel is voor veel bedrijven net zo vervelend als dat ene missende puzzelstukje. Deze irritatie en de behoefte aan een oplossing werd dan ook de leidraad voor deze campagne. Flexurity zorgt niet alleen voor een complete puzzel. Flexurity is ook de oplossing om het personeelsbestand weer compleet te maken.

 

Lovende reacties en succesvolle afspraken

De puzzel (-1 stukje) werd, in combinatie met een door ons verzorgde flyer, landing page en ondersteunende video, als pakketje door de consultants van Flexurity per bedrijf opgestuurd. Met als gevolg: veel lovende reacties. Men was niet alleen blij met een puzzel van zijn of haar eigen bedrijf, maar verheugde zich net zo veel op het feit dat het laatste stukje kon worden teruggebracht. En Flexurity? Die heeft met 20 potentiële opdrachtgevers een fysieke afspraak staan. Ook heeft het binnen een mum van tijd al 2 klanten opgeleverd. “Het heeft ons al veel succes, goede contactmomenten en afspraken opgeleverd. Dankzij jullie bedachte campagne gaan er voor ons veel nieuwe deuren open”, aldus Floris Bosch, consultant bij Flexurity.

Ook in het oog springen bij jouw prospects?

Wil je nu ook op een ludieke manier nieuwe klanten werven? Geef ons een belletje! Wij denken graag mee met een uniek concept voor relatiegeschenken en salespresentjes.

0 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *