Zó bereik jij Generatie Z op social media

Generatie Z (geboren tussen 1995 en 2010) bepaalt in acht seconden of jouw merk interessant genoeg is. Daarbij verbinden zij zich continu online met een smartphonegebruik van vijf (!) uur per dag. Zie daar maar eens tussen te komen. Hoe jij deze jonge, leergierige en online doelgroep bereikt? Met deze vijf gelijk toe te passen recruitmenttips sta jij binnenkort onder de aandacht van deze Gen Z’ers.

Tip 1: Bevind je op meerdere platformen

Social media is niet meer weg te denken onder deze jonge doelgroep. Zoals eerder genoemd spenderen zij wel een vijfde van hun dag online. Uit een eerder social mediaonderzoek blijkt ook dat Generatie Z zich dagelijks op wel vijf platformen bevindt. Onze eerste tip is daarom om per social mediakanaal een aparte content- en advertentiestrategie te ontwikkelen.

Tip 2: Content met een knipoog

Als tweede tip is het belangrijk om te weten dat Gen Z’ers een sterk gevoel hebben voor humor. Zij communiceren vaak via droge en sarcastische grappen. Jouw boodschap hoeft dus niet altijd verdiepend te zijn. Laagdrempelige en humoristische content is perfect voor de afwisseling. Extra tip: laat jouw concept eerst zien aan jonge mensen binnen jouw bedrijf.  Komt jouw boodschap over? Plaatsen en adverteren maar! Valt de grap nog niet helemaal? Brainstorm dan eerst eens gezamenlijk voor leuke contentideeën.

Tip 3: Straal gelijkheid uit

Gen Z beweegt zich actief mee met maatschappelijke ontwikkelingen en is dus een generatie vol diversiteit. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook op het gebied van seksualiteit, gender en identiteit. Deze jonge generatie waardeert ruimdenkende en respectvolle bedrijven. Onze tip is om altijd inclusie uit te stralen in jouw communicatie-uitingen.

Tip 4: Deel oprechte verhalen

Ook is Generatie Z erg gevoelig voor echte verhalen. Wees daarom authentiek en transparant. Want als het nep is, heeft een Gen Z’er dat direct door. Durf te experimenteren en zoek naar thema’s die populair zijn onder deze doelgroep. Maar let op: wordt geen imitator.

Tip 5: Visualeer

Deel jij regelmatig lappen tekst zonder enige visuele content op social media? Grote kans dat jongeren in Generatie Z moeiteloos verder scrollen. Zij hebben een voorkeur voor visuals (visuele informatie). Beeldende content zoals afbeeldingen, video’s en animaties trekken hun aandacht. Gebruik dus visuals om écht op te vallen en jouw boodschap over te brengen.

Moeite met het bereiken van Generatie Z? Onze content marketeers denken graag mee over opvallende content- en advertentiestrategieën, waarmee jij moeiteloos jouw doelgroep bereikt. Vul het contactformulier in, dan komen wij binnenkort bij jou in de lucht.

0 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *