Wie wint de wedstrijd: visuals of tekst? Mensen onthouden gemiddeld 55% meer informatie wanneer zij het visueel voor zich zien in plaats van horen. Een aantrekkelijke uiting van jouw boodschap helpt daarom een blijvende indruk achter te laten. Maar hoe? Hét wondermiddel: een mock-up. In deze gids vertellen wij hoe jouw merk online tot leven komt.

Wat is een mock-up?

Eerst duiken wij in de Van Dale voor de betekenis van een ‘mock-up’. Mock-ups zijn online afbeeldingen waarin jouw producten nét echt lijken. Denk aan een opgeleverde website of jouw logo in bedrijfskleding of relatiegeschenk. Kijk maar eens naar onderstaande voorbeelden. Dankzij deze mock-ups visualiseren wij perfect hoe ons eigen merk eruitziet op verschillende uitingen.

1. Helder visualiseren van jouw product

Het doel van een mock-up is om een ​​ontwerp of idee tot leven te brengen. Het geeft een goed beeld hoe jouw product eruit ziet, dankzij een digitaal ontwerp. Wel zo handig om bijvoorbeeld ideeën te pitchen in presentaties of prototypes van jouw concepten.

Stel je eens voor. Jouw organisatie heeft een nieuwe website gelanceerd. Daar ben jij natuurlijk trots op en dat wil jij graag delen aan de buitenwereld. Deel je een paar screenshots? Nee, natuurlijk niet! Met een mock-up creëer jij een realistisch en aantrekkelijk beeld van jouw nieuwe website door screenshots in een online computer-frame te plaatsen. Zie hieronder het verschil.

 

 

 

 

Screenshot (links) en mock-up (rechts).

2. Besparing van tijd en kosten

Nog een groot voordeel van deze levendige beelden? Zij besparen jou tijd én kosten. Een fotograaf, model en fotolocatie zijn niet nodig. Wil jij bijvoorbeeld een specifieke foto van de Eiffeltoren? Dan is het zonde om van jouw budget ons op pad te sturen naar Parijs. Hoe graag wij dat ook willen, met onze database hebben wij dat shot in zeer goede kwaliteit. Het enige wat wij van jou vragen, is een afbeelding van jouw ontwerp. Dan zorgen wij voor de rest.

Wil jij bijvoorbeeld weten welk soort beeldmerk het beste past op jouw koffiemok? Wij maken à la minute meerdere mock-ups. Zo zie jij gelijk het verschil. Meerdere koffiemokken bedrukken om het resultaat te zien, is hierdoor passe. Welk van de twee onderstaande koffiemokken springt er voor jou uit?

 

 

3. Een samenhangende merkbeleving van jouw organisatie

Nog een mooie bijkomstigheid. Wist jij dat (nieuwe) social mediavolgers langer blijven hangen op jouw pagina met een mooie feed? Hulpmiddelen zoals mock-ups dragen bij aan een samenhangend en professioneel social mediaprofiel. Niet gek dus dat steeds meer bedrijven kiezen om mock-ups in te zetten om hun doelgroep omver te blazen.

Envato Elements: dé creatieve goudmijn

Maar, waar vind je zo’n unieke database aan mock-ups? Wij stellen jou graag voor aan Envato Elements. Met deze tool hebben wij exclusief toegang tot een goudmijn aan creatieve digitale activa. Van jouw beeldmerk op een chocoladereep tot een compleet design op billboards. Wij maken met rechtenvrije mock-ups de tofste creaties.

 

 

 

 

 

Mock-up pakket in Envato Elements

Kortom: één beeld zegt meer dan duizend woorden. Of beter gezegd: één mock-up zegt meer dan duizend woorden. Impactvolle content begint daarom met visualiseren! Benieuwd hoe wij jouw bedrijfslogo of ander ontwerp krachtig, professioneel en uniek kunnen transformeren? Onze creators denken graag met jou mee! Neem gerust vrijblijvend contact op voor een kop koffie in Deventer.

0 Comments

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *