Porsche Centrum Twente Frescon Online Branding

 

Een creatieve partner die met jouw groeiambities meegroeit? Sinds Michel Arfman (eigenaar en algemeen directeur) Porsche Centrum Twente overnam, ontwikkelde het automerk zich snel tot een hoogwaardige naam in de regio. Ook online blijft de autodealer constant zichtbaar bij (on)bekenden, dankzij creatieve en strategische marketingcampagnes van Frescon Online Branding en Succesfactor.nu. In deze blog delen Bas Albers (commercieel directeur) en Michel wat de succesvolle samenwerking hen brengt.

Vertaling van de merkidentiteit

Videoportretten van Porsche-enthousiasten, een interview met de nieuwe Sales Executive of een ludieke kerstvideo. Alle marketinguitingen zijn een vertaalslag van het nuchtere, Twentse karakter waar de meest oostelijke Porsche dealer bekend om staat. Op basis van een unieke contentstrategie bepaalt Frescon hoe Porsche Centrum Twente doeltreffend (potentiële) Porsche rijders bereikt. Zo vertelt Bas: “Een ruw idee werkt het team van Frescon uit tot een compleet item. Iets wat helemaal tot achter de komma is uitgedacht. Dat is écht een kracht van het bedrijf.”

Totaalpakket aan online strategie

Frescon is al een aantal jaar dé vaste creatieve partner van Porsche Centrum Twente. In samenwerking met datagedreven online marketingbureau Succesfactor.nu verzorgen zij het totaalpakket aan online strategie. Zo is er sinds de samenwerkingsverhouding stevig gewerkt aan naamsbekendheid en de algemene presentatie van het merk. Waar Succesfactor.nu focust op Google Ads, Display Advertising, SEO en SEA, produceert Frescon impactvolle content op de social mediakanalen.

Persoonlijke boodschap

Bas gaat verder: “Ook denkt Frescon op een nuttige manier mee en initiëren zij leuke ideeën. Inmiddels zijn hier al mooie eindproducten uit voortgevloeid. Zo maakten zij een boeiend verhaal over de transitie naar elektrisch rijden. Ook verscheen onlangs een Vaderdag video als persoonlijke boodschap waarin alle kinderen van de collega’s een hoofdrol hadden. Bij elk contentitem weten zij feilloos de mix van onze commerciële kant en de vriendelijke presentatie van het merk over te brengen. Dit resulteert in nieuwe én blijvende klanten.”

Communicatie via één lijn

Bij het creëren van marketinguitingen zijn meerdere partijen betrokken. Denk aan externe drukkers, eventlocaties en in dit geval ook Succesfactor.nu. Toch hoeft Porsche Centrum Twente maar één bedrijf te mailen, en dat is Frescon Online Branding. Wel zo comfortabel, ervaart Bas. “Wij zeggen altijd: de klant moet over één schijf schakelen. En net zoals onze klanten dat als prettig ervaren, willen wij dat ook. Wat onze vraag op marketinggebied ook is, wij kunnen terecht bij Frescon. Zij regelen de gehele uitwerking en communicatie met andere partijen. Ook op dit vlak kunnen wij taken zorgeloos uit handen geven.”

Onder de aandacht bij de doelgroep

Dankzij social media berichten, advertenties in zoekresultaten en display banners leeft Porsche Centrum Twente onder haar doelgroep. Niet alleen merken Bas en Michel dit. Ook bezoekers bevestigen dit regelmatig. Bas: “Dankzij onze content houden wij de doelgroep op een persoonlijke manier op de hoogte. Bezoekers die wij bijvoorbeeld al tijden niet spraken, komen binnenwandelen en vertellen alles online te hebben gevolgd. Die leuke nieuwbouwvideo, een vacature voor nieuwe monteur, tot onze grappige kerstvideo. Zij blijven zich verbonden voelen met Porsche Centrum Twente.”

Wil jij net als Porsche Centrum Twente ook samenwerken met één marketingpartner die jouw marketing van A tot Z verzorgd? Wij komen graag kennismaken tijdens een inspiratiesessie.

0 Comments

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *