Digitale display-advertenties zijn grafische advertenties op internet websites, apps of sociale media via banners of andere advertentie-indelingen die zijn gemaakt van tekst, afbeeldingen, animaties, video en audio. Het belangrijkste doel van display-advertenties is het leveren van algemene advertenties en merkboodschappen aan websitebezoekers.

Je ziet het vast en zeker veel voorbijkomen. Bijvoorbeeld wanneer je ’s ochtends de krant leest of wanneer je ’s avonds de sociale media afstruint. Display-ads zijn overal en dat is juist het voordeel. Met een display-ad kan jij je doelgroep bereiken op het moment dat zij bijvoorbeeld bezig zijn met een ontspannende activiteit. Met display campagnes bereik je de groep mensen met een latente behoefte naar jouw product of dienst. Daarnaast kan het display netwerk worden ingezet voor remarketing. Op die manier bereik je websitebezoekers opnieuw.

Display-ads vallen op, omdat deze vaak worden opgemaakt met een kleine animatie. Dit houdt in dat er bewegende elementen in de advertentie zitten die de aandacht trekken van de doelgroep.

Waarom juist nu starten met display-ads?
Display-ads zijn al een tijdje populair in de digitale wereld en zijn niet meer weg te denken. Tegenwoordig zijn steeds meer mensen online, dus ook jouw doelgroep. Het voordeel van de advertenties is dat Google de advertentie zeer nauwkeurig kan targeten op jouw beoogde doelgroep. Zo krijgt niet jan en alleman jouw advertentie te zien, maar komt deze alleen terecht bij de mensen die relevant zijn voor jouw business.

Dynamische Google Ads
Naast de nauwkeurige targeting kunnen display-ads ook naar eigen wens worden opgemaakt. Het voordeel hierbij is dat je in jouw design dus de totale vrijheid hebt hoe jij jouw call-to-action wil opmaken. Daarnaast zijn de advertenties klikbaar en kan je de gebruiker leiden naar de gewenste bestemming, zoals een landingspagina waar jij jouw beoogde doelgroep meer wil vertellen over jouw product of dienst. In het design is het dan slim om gebruik te maken van zichtbare buttons die de call-to-action verhogen.

Nog ander voordeel is de verschillende formaten die je kan opmaken. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor de langwerpige display banner die bovenaan de pagina wordt getoond, maar kan je ook gaan voor de wat kleinere vierkante banner aan de zijkant. Deze banners kan je ook laten verschillen in design om een andere boodschap per display formaat over te brengen. Het verschil in het formaat zorgt er ook voor dat de display-ads meer opgaan in het totaal design van de website waarin het wordt getoond, waardoor de ad minder snel als storend kan worden ervaren.

Porsche Centrum Twente
Om meer websitebezoekers voor de actuele voorraadpagina te genereren zetten wij voor Porsche Centrum Twente display ads in. We targeten de campagne o.b.v. ‘in-market’ kenmerken. Dit zijn mensen die actief op zoek zijn naar een bepaald product, in dit geval Porsche. De kans is groot dat zij één van de banners op de site zien. Afhankelijk van het apparaat dat zij gebruiken (telefoon, iPad, laptop of desktop), zien zij verschillende bewegende banners. Als je op een banner klikt dan ga je automatisch naar de voorraadpagina. Google bepaald, onder andere door je gekozen doelgroep, zelf op welke websites de advertenties vertoond worden. Uiteraard kun je dit wel sturen door aan te geven wat het ‘onderwerp’ van de website moet zijn. Daarnaast kun je door middel van uitsluitingen zelf aangeven op welke sites je in ieder geval niet vertoond wil worden.

Daarnaast zijn voor de Porsche dealer in Enter ook videocampagnes actief. Zo zien autoliefhebbers, bijvoorbeeld voorafgaand aan een testrit-video, een korte video-advertentie van Porsche Centrum Twente. Dit geldt zowel voor video’s via YouTube als voor video’s van auto websites. Met CTR scores van 10% en 25% procent presteren de campagnes goed en zorgen ze voor extra traffic naar de voorraadpagina.

Hulp nodig bij het opstellen van display-ads?
Geïnteresseerd in het gebruik van display-ads, maar lijkt het je te veel werk? Geen zorgen, wij helpen je graag. Naast het technische stuk, verzorgen wij het gehele design en bespreken we uiteraard welke inhoudelijke punten terug moeten komen in de advertentie en zorgen wij er voor dat de display ads ook ‘live’ gaan.

Wil jij meer informatie? Neem dan contact met ons op via info@frescon.nl of bel naar 0570 – 234 722.

0 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *