Messenger Bots
Waarom je nu de Messenger Bot in moet zetten voor jouw organisatie
Why not? De Facebook Messenger Bot is een stukje software dat automatisch gesprekken kan voeren met personen in de Facebook Messenger. De resultaten vanuit de Messenger Bots zijn extreem hoog in vergelijking met e-mailmarketing. Waarom zou je nog blijven struggelen om de openratio van je e-mails te verhogen als een ander kanaal betere resultaten geeft? Het is aan te bevelen de Messenger Bots nu in te zetten, omdat het vrij nieuw is. Op dit moment wordt het door weinig organisaties gebruikt. Dit is de een kans op voorloper te zijn in jouw branche en de klant via een nieuw kanaal extra waarde te bieden. Een van de eerste bedrijven met een eigen Messenger Bot was KLM.
Persoonlijk en toch automatisch
De Messenger Bot biedt jouw organisatie de mogelijkheid om persoonlijk met klanten in contact te komen. Klanten ervaren persoonlijk contact als positief, omdat zij laagdrempelig en snel contact kunnen opnemen met jouw organisatie. Uit onderzoek is gebleken dat klanten liever een berichtje sturen, dan dat zij telefonisch contact moeten opnemen.
24/7 bereikbaar
Messenger Bots hebben vele voordelen. Maar het belangrijkste is dat jouw organisatie een strategie heeft. Zomaar aan de slag gaan en willekeurige berichten inplannen werk niet. Een Messenger bot is pas succesvol als deze goed wordt uitgewerkt. Een van de grootste voordelen van een Messenger bot:
– Jouw organisatie is 24/7 bereikbaar voor klanten. Tegenwoordig wil iedereen op elk tijdstip van de dag zo snel mogelijk beantwoord worden. De Messenger Bot reageert direct op het moment dat er een bericht binnenkomt.
– De Messenger Bot voorziet de klant snel van alle benodigde informatie. Zo hoef jij niet elke dag je Facebook Messenger te checken om te kijken of er berichten zijn binnen gekomen.
Een ongelezen bericht
Heb jij ook zo’n hekel aan een ongelezen bericht? Wil je het bericht zo snel mogelijk lezen? Ja? Dit gebeurt ook bij berichten die de Messenger Bot verstuurt. De Messenger Bot verstuurt via Facebook Messenger een persoonlijk bericht naar jouw klant. Jouw klant ziet een ongelezen bericht en dat wekt zijn interesse om het bericht te openen. Het is dus logisch dat de resultaten beter zijn dan bij e-mailmarketing.
Wij komen bij je langs
De Messenger Bots staan nog redelijk in de kinderschoenen. Voor zowel grote als voor kleine organisaties zijn de Messenger Bots interessant en inzetbaar. Het is een extra verkoopkanaal waarbij jouw klanten op een laagdrempelige manier in contact kunnen komen met jouw organisatie. Benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op en we vertellen jouw alles over de Messenger bots voor jouw organisatie.