Aan het ontstaan van FEMME-inspiratie hebben 2 vragen ten grondslag gelegen, namelijk:
-
Is er behoefte aan een inspiratievolle avond voor vrouwen in de regio Deventer?
-
Krijgen we 350 vrouwen enthousiast om hier aan deel te nemen?
Met deze vragen zijn we de brainstormsessie in gegaan. Maanden later staat er een sterk merk: FEMME. Hier delen we onze succesfactor voor het bouwen van een merk met jou.
Brandmanual
De stijlelementen en kernwaarden van het event hebben we gevat in een ‘brandmanual’. Hierin vind je de branding, het merk in woord en beeld. Welk verhaal vertelt het FEMME? Welk gevoel roept het evenement op? Welke beloftes doet het? Vervolgens creëerden we de richtlijnen van de communicatie-uitingen, die het verhaal vertellen. De brandmanual werd een visitekaartje voor het event dat nog georganiseerd moest worden.
Goed verhaal, goed doel & goed gezelschap
De gekozen thema’s van het event FEMME vatten het programma samen en gebruikten we om het merk lading te geven, zo ook op social media. Deze thema’s vormden de contentstrategie. Balans in inhoud, thema’s en vorm. We wisselden bijvoorbeeld blogs af met video’s, tips en quotes naast de informatie van het event.
We believed we could, so we did
Ruim 350 vrouwen hebben de FEMME-première bezocht. Dit betekent dat er meer dan 350 kaarten online verkocht zijn. Om tot deze aantallen te komen hebben we gebruik gemaakt van verschillende advertentiecampagnes. Via deze campagnes is het event en natuurlijk het merk FEMME onder de aandacht gebracht bij vrouwen uit de regio Deventer.
Spread the word
De online advertentiecampagnes die we voor FEMME hebben gedraaid zijn waardevol voor ieder bedrijf of event. Sociale media zijn dé kanalen om bij je doelgroep onder de aandacht te komen. Hierdoor heb je veel meer controle over het bereik dan bij een advertentie in de krant. Geslacht, leeftijd, woonplaats of interesses: een onlinecampagne kun je gericht laten zien bij jouw doelgroep.
Brands say what you say they mean
Een merk is meer dan de huisstijl, naam en logo. Zelfs meer dan een website of poster. Merken worden steeds meer iets waarmee je je kan identificeren. Het is meer dan een product dat je koopt, een merk zegt iets over wie je bent en waar je voor staat. FEMME is zo’n merk geworden.
0 Comments